escort malatya escort bursa escort antalya escort konya mersin escort İsmet Kadıoğlu “KURBAĞALAR İÇİN GÖL” / “KÖPRÜYÜ YIKARIZ” });
“KURBAĞALAR İÇİN GÖL” / “KÖPRÜYÜ YIKARIZ”
İsmet Kadıoğlu

“KURBAĞALAR İÇİN GÖL” / “KÖPRÜYÜ YIKARIZ”

Bu içerik 562 kez okundu.


Kanal İstanbul projesine, dinleyip duyduklarıma göre, olumlu bakıyorum. Ancak, yol açabileceği deniz-çevre kirliliği, su kaynaklarının azalması ve yapılaşmaya dair yüksek rant ihtimallerinin dile getirildiği yazıları, konuşmaları da dikkate alınmalı diyorum. Meseleyi vicdan tartımızda da tartmalıyız. Binlerce uzman olmayan dinleyici konumunda olan insan var. Siyaset sandık sonucuna göre kazanılıyor ya da kaybediliyor, doğru.. Bu proje için son zamanlarda hızlanmış durumdaki tartışmalara olumlu bakıp, tüm söylenenleri değerlendirmeliyiz. Dinleyici durumundaki ve gözümüzün içine bakıp duran herkesi görmeliyiz. Gönüllerdeki rızayı, duayı, memnuniyeti kazanmak da önemli..

Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) raporu yayımlandı, itiraz süresi verildi. Ve itirazlara göre, eksikler varsa da tamamlanacak deniyor. Gerekçesiz/bilgisizce yaptırmam demekle olmaz. Çalışmaları görmeden incelemeden “yaptırmayız” çığlıklarının atılmasını anlamlı bulamayız. Bu proje çağlar aşan bir proje. Geçmişte yapılan tüm projelere gösterilen tepkiler gibi bu projede de ucuz siyasi tartışmalarda bulunup bu tartışmaların gölgesinde bırakmamalıyız.

“Yaptırmayız” sloganı atanların varlık sebepleri, Türkiye’nin yararına olacak her işin, eserin, projenin engellenmesi görevleri sanki.. İşleri; kafa karıştırmak, güveni zedelemek, kötü göstermek.. Peki bu güne kadar ne yaptılar ne ürettiler? Problem var yaptırmayız diye car car bağırırlar ama çözümden yana/ problemi çözme yönünde fikirleri yok..Türkiye’de ve dünyada önemli bir proje olan Kanal İstanbul projesini eleştirenleri ilgililer dinlemeli. Ancak eleştiriler bilimsel ve teknik olmalı. Bunun içinde bilim adamları ve teknik adamlar dikkate alınmalı. Bilimsel eleştiriler projeyi güçlendirir.

Dinleyici durumda olan vatandaşlar bilime dayalı bilgileri duymak ister. Eleştiriler samimi ve güven verici ise doğruya gitmeyi kolaylaştırır. Yapılmalı ama şunlar da bertaraf edilmeli dediğimizde ve itirazlar dikkate alındığında evet yapılmalıdır sözümüz daha güçlü çıkacaktır.

Kanal İstanbul projesine itiraz eden muhalefet bilime dayalı eleştiri yapmaktan öte, “istemezük” ya da “yaptırmayız” çıkışlarının dışında ele avuca sığacak bir şey yapmıyorlar. Kardeşim soruyorum bu muhalefet, özellikle CHP 70 yıldır hangi büyük projeyi destekledi ki..? Hepimizin gurur duyduğu projelere karşı çıkmış muhalefetin eleştirilerini nasıl ciddiye alalım. Kanal İstanbul projesine karşı çıkanlar bundan önceki önemli milli projelere de karşı çıkmıştır. Hani bir tanesine karşı çıkmış olsalardı anlaşılabilirdi; fakat bugün çalışmakta olduğunu gördüğümüz ve gurur duyduğumuz projelerin hepsine karşı çıkmışlardı.

GAP gündeme geldiği dönemlerde Bülent Ecevit, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi seyahatlerinde, “Sizin hakkınızı buralara harcıyorlar. Hakkınızı yiyorlar” sözünü sık sık kullanmıştır. Hatta Adnan Menderes’in GAP sebebiyle idam edildiğini bile yayınlamışlardır. CHP lideri Bülent Ecevit’in Ankara mitinginde Keban Barajı için “kurbağalara göl yapıyorsunuz” dediği ve CHP sözcüleri “Bu kadar enerjiyi toprağa mı vereceksiniz” dedikleri biliniyor. Ve bütün bu itirazlara rağmen Keban Barajı’nı, 1975’in Eylül ayında törenle hizmete açan Ecevit’tir.

İstanbul’un iki yakasını asmalı bir köprüyle birleştirmesi konusunu ilk defa 2.Abdülhamid düşünmüş ve planlanmasını yapmış ancak tahtan indirilmesiyle yarım kalmış. Boğaz Köprüsü, daha sonra rahmetli Adnan Menderes döneminde üzerinde çalışılmış ama darbeyle yarım kalmıştır. Adnan Menderes, Boğaz Köprüsü’nü yapmak için çalışmaya başladığında, CHP lideri İsmet İnönü “Köprüyü yıkarız” diyerek karşı çıktı. Daha sonra CHP’ye lider olan Bülent Ecevit de, köprüye karşı çıktı ve değişik mitinglerde, “Hiç gereği yokken İstanbul’a asma köprü yapıyorlar. Bu köprüden mutlu azınlık, zenginler geçecektir” ifadelerini kullanmıştı. Ancak köprüyü Ecevit açmış, köprüden ilk geçen kişi kendisi olmuş ve “Büyük eser” ifadesini kullanmıştır.

Rahmetli Başbakan Adnan Menderes, 1957 seçimlerinden sonra İstanbul’da imar çalışmalarına ağırlık verdi ve Barbaros Bulvarı, Büyükdere Caddesi, Vatan Caddesi, Millet Caddesi ve Edirne Asfaltı/E-5 otoyolu yollarını açtı, “Vatan Caddesi’ne uçak mı indireceksiniz” diyerek bu çalışmalara karşı çıkmıştı.

Ve unutulmayanlar: “Boğaziçi Köprüsü, Türkiye ve İstanbul’un başına gelen en büyük felakettir(O.B.). Köprü akıl ve hesap işi değildir(CHP Mv. B.Ü.). Bu köprü sağcılar köprüsüdür. Boğaziçi Köprüsü kel başa şimşir tarak(N.N.), Boğaz Köprüsü konusu, hissi, fevri, politik ve en başta teknik kusur ve noksanlarla maluldür(CHP K. Senatörü). Şimdi; “Ya Kanal Ya İstanbul, Kanal İstanbul bir cinayet projesidir. Felaket projesidir”(E. İmamoğlu). Aynı. “Yaptırmayız.”
Hoş kalın. Ocak 2020, Ankara. İsmet Kadıoğlu.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Başkan Şeker:
Başkan Şeker: "Tedbirlerimizi Üst Düzeyde Alıp Uyguluyoruz"
Mersin'de İzinsiz Maske ve Tulum Üretilen Depoya Baskın
Mersin'de İzinsiz Maske ve Tulum Üretilen Depoya Baskın