SAĞLIK
Giriş Tarihi : 04-10-2021 09:55   Güncelleme : 04-10-2021 09:55

Dr. Adil “ Mutlaka Yürüyüş Yapın!”

Anamur İlçe Sağlık Müdürü Dr. Cem Adil  3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü kapsamında vatandaşlara yürüyüş yapmayı önerdi.

Dr. Adil “ Mutlaka Yürüyüş Yapın!”

Havva Ulu/

Açıklamasında önerilerde bulunan Dr. Adil, “Günümüzde toplumun fiziksel aktivite konusunda bilgi düzeyinin yetersiz olması, fiziksel aktivitenin sağlık için öneminin yeterince anlaşılamaması ve giderek daha hareketsiz bir yaşam tarzının benimsenmesi, toplumda obezite, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, osteoporoz gibi kronik hastalıkların görülme sıklığını artıran önemli nedenlerden biri olmuştur. Fiziksel hareketsizlik dünya genelindeki ölümlerin dördüncü önde gelen risk faktörü olarak belirlenmiştir.

Toplumun büyük bir çoğunluğunda fiziksel aktivite, “spor” kelimesi ile eşanlamlı olarak algılanmaktadır. Oysa fiziksel aktivite, günlük yaşam içinde kas ve eklemlerin kullanılarak enerji harcaması ile gerçekleşen, kalp ve solunum hızını artıran ve farklı şiddetlerde yorgunlukla sonuçlanan aktiviteler olarak tanımlanmaktadır. Bu kapsamda spor aktivitelerinin yanı sıra egzersiz, oyun ve gün içinde yapılan çeşitli aktiviteler de fiziksel aktivite olarak kabul edilmektedir.

Ülkemizde de fiziksel aktivite düzeyini artırmak amacıyla hedefler belirleyerek stratejiler geliştirmek, toplumu fiziksel aktiviteye özendirmek, fiziksel aktiviteye ulaşma engellerini ortadan kaldırmak için yerel ve ulusal düzeyde çalışmalar yapılmaktadır.

Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı'nın içeriği toplumun fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırılmasına yönelik aktiviteleri de kapsamaktadır. Fiziksel aktivitenin sağlığın koruyucu ve geliştirici etkisinin görülebilmesi için günlük aktivitelerin yanı sıra  yetişkin yaş grubunda haftanın 5 (beş) günü en az 30 dakika; 5-17 yaş grubu için ise günde en az 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmalıdır. (Orta şiddette fiziksel aktivite, solunum veya kalp atış hızında küçük artışlara neden olan orta düzeyde fiziksel efor gerektiren fiziksel aktivitedir. Bunu şu şekilde tanımlayabiliriz; yapılan aktivite esnasında kişi konuşabilir fakat şarkı söyleyemez. Tempolu yürüyüş bu aktivitelere en iyi örneklerden birisidir.)

3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü kapsamında  da COVİD-19 ‘un getirdiği küresel salgının toplum fiziksel aktivite /spor camiası ve sağlık sistemimizi dünya çapında etkilenmesine rağmen bu salgını yenmek, için sporun ve fiziksel aktivitenin gücünden hareketle yürüyüş yapılması önerilmektedir.

 Daha Fazla Yürümek İçin Öneriler

1- Yürüyün /müzik dinleyin 2-Yürüyün / konuşun 3-Merdivenleri tercih  edin  4-Arkadaşlarınızla parkta buluşun 5- Uzağa park edin  6-Bir kaç durak önce inin  7-Çalışma arkadaşlarınızı ziyaret edin. 8-Günlük işlerinizi kendiniz yapın. 9-Bir adım  sayar ile adımlarınızı sayınız.