Advert

Yaz aylarında beslenmeye dikkat!

Yaz mevsiminin kendini hissettirmesi ile beraber beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmekte fayda olduğunu belirten Diyetisyenler, az yağlı yapılmış sebze yemeklerini mutlaka bir öğünde yer verilmesine dikkat çekti.

Yaz aylarında beslenmeye dikkat!
Yaz aylarında beslenmeye dikkat! Muhabir
Bu içerik 76 kez okundu.

Artan hava sıcaklıkları beraberinde birçok hastalıklarını da beraberinde getirdiğini belirten Diyetisyenler, "Bu dönemde hastalıklardan korunmak için ve daha sağlıklı bir yaz dönemi geçirmek için vücudun sıvı kaybını önlemeliyiz. Bu sebeple günde ortalama 2-2,5 litre su tüketilmelidir. Aşırı yağlı yiyeceklerden uzak durmalı, özellikle kızartılmış, kavurma, salamura, tuz içeriği yüksek olan besinler yerine tercihimiz daha hafif besinlerden yana kullanmalıyız. Kızartma yerine fırında, ızgara, haşlama olarak yemeklerinizi tüketmeliyiz. Az yağlı yapılmış sebze yemeklerini mutlaka bir öğünde yer verilmelidir" dedi. 
Yemeklerde margarin, tereyağı gibi doymuş yağlar kullanmak yerine, zeytinyağı kullanılmasının faydalı olacağını belirten Diyetisyenler, "Yapılan en önemli hataların başında şekerli içecek tüketimi gelmektedir. Şekerli içecek içildiğinde o anlık kendimizi iyi hissetmemizi sağlarken, uzun sürede yaşanan susuzluk ve açlık duygusu kaçınılmazdır. Şekerli içecek yerine ayran, maden suyu, evde yapılmış şekersiz komposto, limonata gibi doğal içecekleri tüketmeliyiz. Fiziksel aktivite haftada 3-4 gün 30- 45 dakikalık egzersizler halinde olmalıdır. Fiziksel aktiviteyi yaşam tarzı haline gelmelidir" diye konuştu. 

kaynak:iha

Advert
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Silahla vurulan ve trafik kazası geçiren iki köpeğe Mersin Büyükşehir Belediyesi sahip çıktı
Silahla vurulan ve trafik kazası geçiren iki köpeğe Mersin Büyükşehir Belediyesi sahip çıktı
Çevrecilerden balık çiftliklerine tepki
Çevrecilerden balık çiftliklerine tepki