Advert
Advert
Advert

Gazlı içecek tüketimine dikkat!

D-Fit Beslenme Sağlıklı Yaşam Merkezi İşletmecisi Diyetisyen Didem Yıldız Küçük, sıcak havalarda serinlemek için tüketilen gazlı içeceklerin vücudumuza olan etkilerinden bahsetti.

Gazlı içecek tüketimine dikkat!
Gazlı içecek tüketimine dikkat! Muhabir
Bu içerik 336 kez okundu.

aşırı sıcaklarda sıvı tüketimi kesinlikle artırılmalı

HABER MERKEZİ/
Diyetisyen Küçük; Birçok insan sıcak havalarda serinlemek ve sıvı ihtiyacını karşılamak için gazlı içecekleri tercih ediyor ama araştırmalar; kafein, renklendirici ve koruyucu içeren bu içeceklerin vücuda zarar verdiğini gösteriyor.
Yaz aylarında yetişkinlerin günlük ihtiyaçlarına göre en az 2-2,5 litre sıvı tüketmesi gerekiyor. Sıcak havada serinlemek için içilen gazlı, şekerli ve buzlu içecekler ise sıvı ihtiyacını gidermek yerine susuzluğu daha da artırıyor.
Sıcak havalarda sıvı kaybını önlemek için sağlıklı içeceklerin seçilmesinin önemine dikkat çekerek şunları söyledi: 
"Yaz aylarında, terle su kaybı arttığı için ihtiyaç da artar. Bu nedenle aşırı sıcaklarda sıvı tüketimi kesinlikle artırılmalı. Vücudun sıvı ihtiyacının karşılaması için su, ayran ve soda gibi sağlıklı içecekler tercih edilmeli. Aşırı sıcaklarda ter yoluyla kaybedilen mineralin karşılanmasında soda iyi bir tercih. Şekersiz içilen yeşil çay, kuşburnu gibi bitki çayları ise antioksidan, C vitamini içeriklerinden dolayı yazın tercih edilmesi gereken içeceklerden. Yoğurt ise içerdiği bakteriler sayesinde bağırsak düzenleyicidir. Yoğurt, ayran formunda tüketildiğinde daha fazla sıvı alınması sağlanır."
Bitki çayları genellikle sonbahar ve kış aylarında tercih ediliyor ancak yeşil çay, oolong, matcha çayları  ve kuşburnu gibi bitki çayları antioksidan ve C vitamini içerikleri ile vücuda sağlık kattığı için soğutularak ve şekersiz tüketilmesi öneriliyor. Kilo problemi olmayanlar için evde hazırlanan vişne, elma, kayısı gibi meyvelerinin suları ya da limonatanın iyi birer seçeneği olduğunu vurgulayan Diyetisyen Küçük, "Potasyum, kalsiyum ve fosfor içeren meyve suları, sıcak havalarda yaşanan sıvı kaybını engellemektedir. Taze sıkılmış meyvelerinin suları kesinlikle bekletilmeden tüketilmelidir. Çünkü uzun süre bekletilen meyve sularının vitamin değerleri azalmaktadır. Öte yandan, yazın fazla tüketilen kafein vücutta su kaybına neden olabilmektedir. Bu nedenle kahve, çok koyu çay, meşrubatlar, kakaolu ve kafeinli enerji içecekleri tercih edilmemelidir. Çay, kahve ve alkollü içecekler idrar söktürücü etkileri nedeniyle vücutta su kaybına neden olur" diye konuştu.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Anamur’da yasak kalktı, balık fiyatları düştü
Anamur’da yasak kalktı, balık fiyatları düştü
Kaymakam Taşdan, İlköğretim Haftası kutlamalarına katıldı
Kaymakam Taşdan, İlköğretim Haftası kutlamalarına katıldı