DOLAR: 3.79 TL
EURO: 4.65 TL
Mersin
+26°C

Diyetin keyifli olması için menüler değişmeli!

D-Fit Beslenme Sağlıklı Yaşam Merkezi İşletmecisi Diyetisyen Didem Yıldız Küçük, diyet yapan kişilerin aynı besin grubundan, yaklaşık aynı kaloriye sahip farklı gıdaların tüketilebileceğini söyledi. Değişimlerin diyetisyene danışılarak yapılmasının sağlıklı olacağını aksi taktirde kilo vermenin ve vücut sağlığının daha riskli olduğunu da sözlerine ekledi.
Bu haber 2018-01-10 08:34:48 eklenmiştir.
Test

HAVVA DEMİR/

Değişim yaparak diyetin keyifli hale dönüştürülebileceğini belirten Diyetisyen Küçük, "Diyet yapan kişilerin ilk zamanlarda keyifle takip ettiği diyet listesi, bir süre sonra rutinleşmesi sebebiyle isteksizlik oluşturabiliyor. Bazı kişiler, bu nedenle diyeti bırakabiliyor ya da programın dışına çıkıp aksamalara neden oluyor. Bu nedenle kişi, tekdüze, standart diyet menüleri ile değil değişimlerle, farklı tariflerle süslenmiş menülerle kilo vermelidir" dedi.

Diyet listesinde değişim yapmak için, birbirinin yerine geçebilen besinlerin neler olduğunun bilinmesi gerektiğini vurgulayan Küçük, "Gün içinde dışarıda, ofiste, arkadaş gruplarıyla ya da aile fertleriyle yemek yerken diyet yapmak zorlaşabilir. Sofrada, diyet listenizde olmayan yiyecekler bulunabilir. Ama besin değişimlerini doğru kullanarak, diyetinizi kendiniz düzenleyip farklılık oluşturabilir, o anki durumunuza göre değişiklikler yapabilirsiniz" diye konuştu.

Diyet listesinde değişim yapıldığında, alınan protein, yağ, karbonhidrat gibi besin elemanları aynı kaldığı halde değişik yemekler yeme imkanı olduğunu vurgulayan Diyetisyen  Küçük, "Diyet yapıyorsanız mutlaka farklı tatları keşfetmeli, besinleri iyi tanımalı ve öğrenmelisiniz. Bu sayede diyet yaptığınızı hissetmeden bulunduğunuz ortamda daha rahat hareket edebilir, kendinizi kısıtlanmadığınız için daha iyi hissedersiniz" şeklinde konuştu. Böylece kiloyu vermedeki başarınızı kilo korumada da devam ettirebilirsiniz, diye  ekledi. 

Diyetisyen  Küçük, bazı örnekler de vererek şunları söyledi:

"Çok zorda kaldığınız zamanlarda 100 gram biftek yerine, 180 gram tavuk ızgara yiyebilirsiniz. Kurubaklagil yemeğinizin olmadığı durumlarda haşlanmış nohut salatası veya kuru börülce salatası yanında yoğurt ile birlikte hem güzünüzü hem de midenizi doyuracak sizi mutlu edecek bir tercih olabilir. Brokoli yemek istemediğiniz durumda aynı miktarda karnabahar ve Brüksel lahanasını tercih edebilirsiniz."

''Diyetisyenle görüşmek demek sadece bir menü alıp kilo vermek demek değildir. Bir beslenme okuluna başladığınızı düşünmeli ve hayatınız boyunca gerekli yaşam şiflerini öğrenmeyi hedeflenmelisiniz.''

DİKKAT! : Özel haberleri kaynak göstersensebile ve haberi Akdenizpostasi.com.tr'deki linkine yönlendirse dai yayımlayan diğer site yöneticileri hakkında yasal işlem yapılacaktır. 
Ajans Haberleri Abonesi dışındaki haber alımı ve yayınlanması haber linki olsa bile yasaktır!
ETİKETLER : Anamur haberleri güncel yerel haberler son dakika Anamur'daki gelişmeler Diyetin keyifli olması için menüler değişmeli!
Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer SAĞLIK haberleri
 Gunluk Gazeteler
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
E-Mail Bülten Kaydı
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -
Akdeniz Postası Gazetesi

Copyright © 2016 Akdeniz Postası. Tüm hakları saklıdır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi