DOLAR: 4.04 TL
EURO: 4.98 TL
Mersin
+26C

Dr.Akdağ; Kemik erimesinden korkmayın!

Özel Anamur Anamed Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümünde Op. Dr. Hüseyin Akdağ önleminizi alın kemik erimesinden korkmayın dedi.
Bu haber 2018-01-07 08:11:50 eklenmiştir.
Test

RECEP ÜZÜM/

Dr Akdağ; Artık yaşlılık yok! Gençlik yıllarınızda uygulayacağınız doğrular, sportif aktiviteler, düzenli kontroller ve hekiminizin önerileriyle güzel yaş almanın tadını çıkarırken, kemik erimesinden de korunabilirsiniz. Kemik erimesini önlemedeki amacın, kemik kütlesini en üst düzeye çıkarmak ve korumak, ileri yaşlarda meydana gelebilecek kemik kayıplarını azaltmak ya da yavaşlatmak olduğunu söyledi.

 Bilindiği gibi kemik erimesi (osteoporoz), kemiklerin zaman içinde zayıflaması ve kırılganlığının artması sonucu oluşan sistemik bir kemik hastalığı. Ancak bu sadece bir yaşlılık hastalığı değil, yaşam boyu dikkat edilmesi gereken temel bir toplum sağlığı sorunu aslında. Bundan dolayı, hastalık oluşumundan önce önlem alınması ve korunma sağlanması da son derece önemli.

Doruk kemik kütlesi, büyüme ile ulaşılan en yüksek kemik kütlesi seviyesidir. Büyüme sırasında rol alan genetik değişkenler, mekanik yüklenme, beslenme ve hormonal faktörler doruk kemik kütlesini etkiler. Büyüme tamamlana kadar kemiğimizi en iyi haline getirmeliyiz. Anne karnında başlayan ve yaşla birlikte gelişen kemik dokusu her şey den önce doğru beslenmelidir.

Gebelikte ve emzirme döneminde çocuğun ihtiyacı olan kalsiyum alınmalı ve annenin kemik metabolizması bozulmadan değerlenmelidir. Hem annenin hem de çocuğun ihtiyacı olan kalsiyumun, vücuda doğru bir şekilde girmesi çok önemli. Örneğin kalsiyum içeren gıdalar ile birlikte yeterli düzeyde alınmalı, emilimin doğru olması (gazlı içecekler, mide asidini azaltan ilaçlar, vs.) için yanlış gıdalardan uzak durulmalı, alınan kalsiyumun vücuda faydalı olması için aktif D vitamini düzeyi (güneşlenme ve besinlerle D vitamininin alınması) istenilen seviyeye getirilmelidir.

Çocuklarımız bizden doğru beslenme, güneşlenme ve geniş alanlarda hareket edebileceği mekanlar ister. Çocukluk çağında yapılan egzersizlerin, hareketli oyunların kemik yapısına etkisinin büyük olduğunu unutmayın.

Büyümenin sonlanmasından yaşlanmanın başlayacağı kadarki dönemde yapılacaklar da son derece önemli. Evet, çocukluk bitti ve sorumluluklarımız var. Yoğunlaşan ev ve iş hayatımız içinde yapmamız gerekenleri unutuyoruz. Daha az yürüyor, spor yapamıyoruz. Düzensiz beslenmek, doğru gıdalar yerine hızlı tüketilen yağlı öğünler ile günü sürdürmek, ardından gelen kilo problemleri nedeniyle hızlı kilo vermek için yanlışlar yapmak, özellikle vücut geliştirme amacıyla yanlış ilaçlar almak gibi kemiğe zarar veren şeyler yapıyoruz. Hormonal hastalıklar, bizim elimizde olmadan gelişebilir. Fakat vücudumuza iyi bakmak zorundayız. Bütünüyle bunlar ve kötü alışkanlıklar (tütün mamulleri, alkol, uyuşturucu), kemik kütlesinde azalmaya yol açıyor ve stoklarımızı kaybediyoruz. Bunu fark etmemiz bu yaşlarda çok zor. Ancak zaman hızla geçiyor. Gençler artık anne, babalarının yanında değil. Vücutları kendi kontrollerinde. Hayatımız boyunca kullanacağımız vücudumuzu, sağlıklı yapabilmek büyük oranda bizim elimizde. Yarın öğrencilik ve iş hayatımızda vücudumuzun ana taşıyıcısı olan kemiklerimizi unutmamamız gerekiyor. Bu koşuşturma esnasında beslenmemize dikkat etmek, hızlı tüketilen gıdalardan olabildiğince uzak durmak, yorgun bile olsak spor yapmaya fırsat yaratmak, güneşle dost olmak hedefimiz olmalıdır.

Kadınlarda menopoz sonrası ve her iki cinsiyette de yaşlanmayla birlikte dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Bu zamana kadar her şeyi doğru yaptıysanız, kemik erimesinden korkmayın. Çünkü, bilinçli bir ailenin yanında büyüdünüz, bu dönemde öğrendiklerinizi hayatınızda uyguladınız ve en üst seviyede bir emeklilik kazandınız! Bunca yıllık tecrübe ve bilginiz ile artık hata yapmazsınız. Yaşlılık döneminde aceleniz yok, iş yetiştirmek zorunda değilsiniz. Düzenli beslenmenizi, düzenli sporunuzu, doğru güneşlenmeyi yaptınız, kötü alışkanlıklarınızı çok öncesinden terk etmeyi hayatınızın bir parçası olarak yaşadınız. Artık torunlarınıza örnek olma zamanı. Unutmayalım, torunlarınız ileride, sizlerde gördüklerini uygulamak için yarışacaklar.

Kemik erimesini önlemedeki amaç, kemik kütlesini en üst düzeye çıkarmak ve korumak, ileri yaşlarda meydana gelebilecek kemik kayıplarını azaltmak ya da yavaşlatmaktır.

DİKKAT! : Özel haberleri kaynak göstersensebile ve haberi Akdenizpostasi.com.tr'deki linkine yönlendirse dai yayımlayan diğer site yöneticileri hakkında yasal işlem yapılacaktır. 
Ajans Haberleri Abonesi dışındaki haber alımı ve yayınlanması haber linki olsa bile yasaktır!
ETİKETLER : Anamur haberleri güncel yerel haberler son dakika Anamur'daki gelişmeler Dr.Akdağ Kemik erimesinden korkmayın
Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer SAĞLIK haberleri
 Gunluk Gazeteler
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
E-Mail Bülten Kaydı
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -
Akdeniz Postası Gazetesi

Copyright © 2018 Akdeniz Postası. Tüm hakları saklıdır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi